Tillbaka till Bloggen

Vem är Sabaa Alkatib?

Har du någon gång kontaktat Easits Support? Då är sannolikheten stor att du pratat eller mejlat med Sabaa, en av Easits uppskattade supportmedarbetare. Nedan berättar hon mer om sin vardag – både på fritiden och hos oss på Easit.


Hej Sabaa!
Hur hamnade du hos Easit?

– Det var faktiskt lite av en slump att jag ramlade in i IT-branschen. Jag pluggade webbdesign 2014 och det ledde till några olika jobb innan jag började på Easit, bland annat som praktikant på ATG:s IT-support och ett vikariat som first line support på Medborgarskolan. Det var där jag kom i kontakt med Easit som supportverktyg.

Hur är du som person?

– Jag är glad och utåtriktad och gillar att hjälpa andra. På min fritid är jag verksamhetsledare för en kompisgrupp hos Röda Korsets ungdomsförbund. Jag arbetar även som gruppträningsinstruktör för fitnessinspirerad dans. När jag inte är på jobbet, danssalen eller hos kompisgruppen så jagar jag medaljer i löpspåret!

sabaa-dans

Hur skulle du beskriva rollen som supporthandläggare?

– För det första är den ena dagen aldrig den andra lik! Vi får in en mängd olika frågor och beställningar som ska hanteras. Variationen blir stor eftersom våra kunder är så vitt skilda i både storlek och bransch. Det gör jobbet väldigt kul och lärorikt eftersom jag ofta behöver sätta mig in i bakgrunden till många problem för att förstå och kunna ge så bra hjälp som möjligt. Eftersom vi i supporten möts av så många olika typer av knivigheter så kan vi ofta hjälpa till även internt med tankar och idéer som hjälper kollegorna.

Vilka två enskilda funktioner i Easit GO har du som supporthandläggare mest nytta av?

– Oj va svårt! Det är många funktioner som jag använder ofta men om jag bara får säga två så får den ena bli CTI-kopplingen. Med CTI-kopplingen (kopplingen mellan vår telefonilösning och Easit GO) så har jag ett nytt ärendekort förberett med information om vem som ringer etc. i samma ögonblick som jag svarar i telefonen.

– Jag tycker även väldigt mycket om att kunna se aggregerad information från andra moduler i ärendekortet. Så det får bli funktion nummer två. I de ärendekort som vi använder i Easit GO presenteras information från avtalsmodulen, inventariemodulen och även olika noteringar från kundansvarig och projektledare. Det gör att jag direkt får en jättebra överblick av nuläget hos kunden utan att behöva leta runt i systemet.

Har du något annat som du skulle vilja passa på att hälsa till våra kunder och bloggläsare?

– Om ni har vägarna förbi oss så kom gärna upp och ta en fika eller varför inte en pingismatch! Vi på supporten har dagligen väldigt många namn och röster att relatera till och det är alltid trevligt att få ett ansikte till namnet och rösten också!

Är du intresserad av att jobba hos oss? Klicka på bilden för att ansöka!

Jobba på easit

 

Följ oss i sociala medier

Ta del av nyheter, tips, aktuella händelser och mycket mer i våra sociala medier.

Få tips och inspiration direkt från oss

Som prenumerant får du ett mejl varje gång vi publicerar nya blogginlägg och läsvärda artiklar. Missa inget – prenumerera på Easit Blogg redan idag!

Relaterat innehåll