Tillbaka till Bloggen

Hur det är att jobba på Easit: En intervju med Kristina Thyrsson

“Jag tycker förtroendet jag känner att jag har varje dag från min arbetsgivare är det bästa med mitt jobb, det ger mig en tro och tillit till min egen förmåga” berättar Kristina Thyrsson, som jobbar på Easit som kundansvarig.
“Jag tycker förtroendet jag känner att jag har varje dag från min arbetsgivare är det bästa med mitt jobb, det ger mig en tro och tillit till min egen förmåga” berättar Kristina Thyrsson, som jobbar på Easit som kundansvarig.

Vägen till Easit

Kristina jobbar som kundansvarig på Easit och har snart jobbat hos oss i fyra år. Hon har en bakgrund inom tidnings- och mediebranschen där hon jobbade mycket i projektform och ledde denna typ av arbete. Innan hon hamnade i mediasvängen jobbade hon också också inom försäljning.

Kristina började jobba på Easit som projektledare, efter att hennes bror vidarebefordrade annonsen och frågade “Är inte det här det du gör?”. Nu känner hon att hon hittat hem i sin roll som kundansvarig på Easit.

En dag på jobbet

Som kundansvarig har man många strängar i sin lyra. Detta innebär att det krävs en god kännedom om applikationen för att kunna förstå kundens behov och hjälpa dem på bästa möjliga sätt. En stor del av Kristinas roll är att demonstrera systemet och processerna till både befintliga samt potentiella nya kunder som inte känner produkten än.

Det ingår uppenbarligen också dagligt säljarbete i rollen, såsom hantering av offertförfrågningar, avtalsfrågor och supportärenden. Annat Kristina hjälper till med och är delaktig i, är kundernas systemförvaltning samt hjälper kollegor gällande kundrelationer.

Jobba-pa-Easit

Företagskultur och Easit som arbetsplats

Det Kristina uppskattar med Easit som arbetsplats, är att miljön är väldigt personlig vilket innebär att man verkligen känner sina kollegor och har lätt att nå dem. Alla kollegor hjälper varandra och vill hjälpa, om det är något man inte kan, hittar vi lösningen tillsammans. Fokuset ligger också på kompetens och talang istället för titlar och utbildningar. Med tanke på kulturen i företaget, är den väldigt tillåtande och uppmanar oss att våga göra misstag för att lära oss.

Som många andra har vi också varit tvungna att ändra på arbetssättet p.g.a. pandemin vilket innebär att vi huvudsakligen har jobbat remote. Det som dock är positivt med remote arbetet är att det blir lättare att effektivisera tiden då kundmöten hålls online, med tanke på att vi har kunder över hela landet, det är också mer miljövänligt. Kristina ser såklart fram emot att träffa personer och kunder i fysiska möten igen, och tror på ett mer varierat arbetssätt framöver.

Det bästa med att jobba på Easit

“Jag tycker förtroendet jag känner att jag har varje dag från min arbetsgivare är det bästa med mitt jobb. Det ger mig en tro och tillit till min egen förmåga. Men även den flexibilitet och omväxling det ger mig att jobba med så många varierande arbetsuppgifter och olika typer av kunder” berättar Kristina.

Teamet och samarbete på arbetsplatsen

Som kundansvarig jobbar Kristina i ett litet säljteam där alla jobbar individuellt men har en stor insikt i varandras ansvarsområden med en säljkoordinator i centrum. Gällande kundmöten, sköts en del individuellt och vissa tillsammans.

Säljteamet och Kristina samarbetar även tätt med Easits support, konsulter, produktspecialister, utvecklare samt tekniker då det behövs deras kunskap på en daglig basis gällande applikationen som växer ständigt. Mycket samarbete bland alla avdelningar.

bankteam

Roligt att jobba på Easit

Kristina har skapat flera roliga under sin tid som anställd på Easit. Ett roligt minne hon nämner var en skidresa för anställda till Vemdalen, utan ha stått på skidor på 20 år och otränade ben.. Så det blev att sitta en del i toppstugan och dricka varm choklad. Helgen var ändå väldigt lyckad med delade lägenheter, skidåkning och gemensamma middagar, en resa Kristina gärna skulle göra om.

För oss på Easit är det oerhört viktigt att våra anställda, känner att de utvecklas konstant och trivs bra med sina jobb och kollegor. Därför erbjuder vi en stimulerande arbetsplats med många nya utmaningar och en Lean approach.

Det är också viktigt att vi har roligt och gör saker tillsammans, detta innebär att vi en gång om året har en gemensam kick-off tillsammans med båda kontoren. Dessa tillfällen har ordnats både i Sverige samt i europeiska storstäder som Prag, Lissabon och Barcelona.

Vi har ett antal lediga tjänster för tillfället, kolla om det är något som skulle passa dig och ansök nu!

Ansök här

Följ oss i sociala medier

Ta del av nyheter, tips, aktuella händelser och mycket mer i våra sociala medier.

Få tips och inspiration direkt från oss

Som prenumerant får du ett mejl varje gång vi publicerar nya blogginlägg och läsvärda artiklar. Missa inget – prenumerera på Easit Blogg redan idag!

Relaterat innehåll